tisdag 20 januari 2009

Vad är det som får männsikor...

Vad är det som får männsikor att säga att Gud tycker det är fel med (utlevd) homosexuallitet och i samma andetag säger:
Gud har sagt åt mig att jag ska vara pappa till dig o din partners barn (detta var hundra år sedan, men ändå minns jag hans ord så tydligt)

Tänker: Gud älskar mig precis som jag är... därför bestämmer jag sjäv och endast jag över min kropp, sexuallitet...och ev barnaföddande...

Vad är det som får en hetrosexuell man att säga:
- Det är väl inte de homosexuella som vill gifta sig, det är väl bara något som någon biskop kommit på....
...jag har aldrig fått förfrågan om att välsigna ett partnerskap...

Jag tittar på den medelålders, korrekte, vite mannen framför mig och tänker: Undrar varför?

Vad är det som får människor att säga att jag är otydlig, när jag säger att jag tycker att homosexualltiet inte är fel och att homo-bi och trans har samma rättigheter...

Tänker: Fachinerande att en annan åsikt är lika med otydlighet.

Vad är det som får människor att ta sig rätten att stanna mig i student korridoren och ha förbön för mig, för att jag ska bli frisk från min sexuallitet...

Tänker: Övergrepp.

Vad är det som får människor att säga att jag är feg och inte vågar komma ut som flata, när jag säger att jag är bi eller queer.

Tänke: Vad fan vet du om mitt liv?

Vad är det som får människor att säga att jag fallit för den "hetrosexuellanorm fällan"...när jag vill leva ett vad de skulla kalla "ett svensson liv"

Tänker: Vad är det för fel att leva med sin kärlek, med barn, vardagsliv, läxläsning, korv och mos och sommarstuga...
Att gå på queer föreläsning, supa sig ful och flyktigt knulla - är det verkligen det som är måttet på att vara queer? Måttet på ett reflekterat liv?

Ja, vad är det som får människor att göra massa saker - ja, vad är det som får mig att göra massa saker?
...ja, vad är det....

Inga kommentarer: