måndag 19 januari 2009

Avskärmat

Ja, så lever vi våra liv, med datorn i knät och uppdaterar oss om nära och kära på skärmen...
Ordet "att skärma av" - får helt plötsligt ett annat djup och innebörd....
Avsärmad var dagens ord...
...känns ibland som om världen har avskärmats mig och jag den...

Men man kan ju alltid uppdatera sig om människors liv på deras bloggarna... det är ju inte helt avskärmat...även om det ibland känns så...
...åsså sitter jag här, med datorn i knät och kan inget annan, än att avskärma mig...eller vill kanske inget annat - kan, kan jag ju om jag bara vill...

...Öppna dörren och fråga:
- Hallå, är det någon där? Hallå...?

Undrar var är alla?
Jaha ni är på facebook....

Jag gillar verkligen min nya dator...
Jag gillar verkigen bloggandet av alla de slag, skrivandet, läsandet - uppdateringen...
Jag gillar verkligen facebook...
Men det känns lite ensamt och tomt ibland...

Å så fortsätter jag blogga, fylla i status och göra quiz...
...och trivs egentligen ganska bra med livet...

Inga kommentarer: