onsdag 21 januari 2009

Jag har blivit med artonåring...

...I mitt liv har det kommit in en underbar människa som då och då, sover i sängen som egentligen är anpassad för en liten...
Då och då, sover hon i en säng, som egentligen är anpassad att sitta i...dvs TV-soffan...

Hennes närvaro förgyller...hennes kärlek och hjärta är stort...
Vardagslivet pågår, med matlagning, tjat och plock... och slappande i soffan, framför tv:en eller framför datorn...
Detta blandas med samtal som berör på djupet, livsberättelser som delas...fnittrer, sorg, skratt och liv...

Så självklart finns hon där...
Så självklart finns vi där...
Så självklart finns vi där, tillsammans...

Jag har blivit med artonåring...
Jag har blivit med familj...

I delande av vardagsliv är vi är sju stycken...
ibland är vi sex...
ibland är vi fyra....

Jag har blivit med familj....

...tacksam...

1 kommentar:

Snillen Spekulerar sa...

Underbara du, blir varm i hjärtat. Jag är så lycklig med er, min fina bonusfamilj. Mitt hjärta tillhör er!