lördag 10 januari 2009

I bland är mitt känsloliv som en gammaldags ketchup flaska...
...först kommer ingenting...ingenting...ingenting...ingenting...sen
...ploff allt på en gång...
Ibland är mitt känsloliv som en precis lagom kyld cocacola....
...god, bubblande, tillfredställande, perfekt...
Ibland är mitt känsloliv som en sopptip....
...jag blir dumpad på och jag känner mig skäpig och illaluktande
Ibland är mitt känsloliv som ett sommarregn...
...tårarna strillar sakta och befriande och ger väldoft när regnet fallit
Ibland är mitt liv som en illaluktande vattensamling...
...känslor, tårarana fastnar...
Ibland är mitt känsloliv som en jordbävning
...marken skakar under mina fötter och allt känns ostadigt.
Ibland är mitt känsloliv som en stilla sommar kväll...
...Luften är hög, luften är varm, fåglarna sjunger
...jag kan andas, jag känner kärlekens värme och jag nynar livets trivsamma melodi...

Inga kommentarer: