onsdag 14 januari 2009

Jonglera med orden i luften

Vad är det som gör att vissa dagar så strömmar orden från hjärnan, genom magen/hjärtat (eller tvärt om) till fingrarna, till tangenterna och ut i cyber rymden?
När det andra dagar känns ekande tomt... ja presic som text markören - *blink, blink, blink*
Ja kanske samma anledning som göra att vissa dagar så flytter allt bara på. När det andra dagar bara känns såååååå tungrott och allt går galet.
Ja, vad är det för anledning då?

Ja, vad är det som gör att just när man har massor i händerna, man har massor av gryttor på spisen och det är precis nystädat...att det då, som ett brev på posten som soda steamen får spatt (läs: undertecknad gör fel och försöker kolsyra lättdryck) och det sprutar kladdig lättdryck över undertecknad och resten av köket!
Kladdigt så kladdigt!
Ja, jag vet, om jag inte haft så mycket i händerna, om jag inte hade haft massor av gryttor i gång och om det inte hade varit nystädat...hade jag så klart inte känt mig lika stressad... och antagligen tänkt ett varv extra innan jag gjorde som jag gjorde och om jag ändå inte hade tänkt, hade jag antagligen inte känt mig irriterad på att jag behövde torka... för det behövde ju ändå städas...
Så....
Ibland går saker galet - för att jag har för mycket i händerna.
Ibland går saker galet - för att jag inte har något att göra.
Så...
Ibland så kommer inga ord från hjärta till hjärna till fingrarna till tangenterna och till cyber space - för att tankarna och känslor är för många.
Ibland så kommer inga ord från hjärta till hjärna till fingrarna till tangenterna och till cyber spece - för att känslan och tankar är tomma


Så när jag har för många saker i luften så kanske jag borde försöka...
Att göra en sak i taget och kanske jag fortfarande ska göra en sak i taget, även om något går åt skogen.

Så när jag inte har något att göra...
...borde jag kanske fortsätta med det...
Så när mina tankar är tomma...
...borde jag kanske vara tacksam för det....

Så när jag har för många tankar i hjärta och hjärna, så kanske jag borde försöka...
att tänka en tanke i taget och jag fortfarande ska skriva en sak i taget, även om tankarna är fler.

1 kommentar:

Vinkona sa...

Shiit, så är det.. tar åt mig av dina lärdomar.