fredag 16 januari 2009

Jag blundar och jag ser henne...

Jag blundar och jag ser henne...jag känner hennes doft fast hon inte är där...inte ens i närheten.
Jag blundar och jag ser henne...jag känner hennes beröring fast hon inte är där...inte ens i närheten.
Jag blundar och jag ser henne...jag ser rörelser och gester fast hon inte är där...inte ens i närheten.
Jag blundar och jag ser henne...och kärleken fyller mig...
Jag blundar och jag ser henne och önskar att hon var här...
Jag blundar och jag ser henne och förundar över att en arbets dag kan kännas sååå lång...hon är inte här...inte ens i närheten... eller jo... 8,2 km.

Det var egentligen tankar jag skulle skriva... när jag kom hem från jobbet, men livet kom i mellan och andra ord pockade på...
Men nu dyker orden upp igen och vill skrivas ner...
Tankar som gör sig påminda, varje dag...ja, nästan på klockslaget...fem över halv nio...pang!!

....Jag blundar och jag ser henne...jag känner hennes doft fast hon inte är där....

Inga kommentarer: