lördag 29 augusti 2009

Ibland gör livet ont.

Ibland gör livet ont... ibland när insikt kommer, känns det som om något brister...
Tankarna fyller hela mitt väsen och tunghäfta innfinner sig...orden som snurrar förmår jag inte att få ut...

Tid, att ge sig själv tid...tid att låtas orden vara. Tid att låta tankar fara...tid.

Mitt i att livet gör ont - är det fantastiskt underbart. Mitt i det att det gör ont -så läker vi och växer och finner frid...och ro...


Ja visst gör det ont när knoppar brister....varför skulle annars våren tveka

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min tolkning av Karin Boyes dikt gav mig ett MVG i delen/Sv B läraren var impad...undrar varifrån den briljanta tolkningen kommer ur ;) Inget man kan läsa sig till, liksom. Det är en rikedom även om det är smärtsamt ibland...

Kung av kosmoz sa...

Den tolkningen vill jag gärna höra :-)
Ta hand om dig!