lördag 22 augusti 2009

Sofia Karlsson

Stjärnor över Asahikawa

"Det är så mycket som vi tror vi är
Men som vi bara fått
av någonting gammalt
som vi tror är vårt.
Men det måste finnas ett annat sätt
att leva än det jag lärt mig.
Jag vill leva utan galler
Älska utan skyddsnät.

Jag ger mig nu.
Jag ger dig allt.
Jag vill ligga under himlen
och vila i natten.
Om du ger dig nu
så finns jag här.
Vi kan sitta under månen
och spela för stjärnorna.

Du älskar det bästa i mig
och jag älskar det bästa i dig.
Dina ord, våra toner
dina ögon och mörkret
som du bär i ditt hjärta.
Gamla sorger som du har med dig
Men det är dags att börja om nu.
Det är dags att börja leva.

Jag ger mig nu.
Jag ger dig allt.
Jag vill ligga under himlen
och vila i natten.
Om du ger dig nu
så finns jag här.
Vi kan sitta under månen
och spela för stjärnorna."

[Sofia Karlsson Sånger om kärleken]



Egentligen står texten för sig själv... upprepar raderna:

Det är så mycket som vi tror vi är
Men som vi bara fått
av någonting gammalt
som vi tror är vårt.
Men det måste finnas ett annat sätt
att leva än det jag lärt mig.
Jag vill leva utan galler
Älska utan skyddsnät.


Det finns ett annat sätt att leva än det destruktivt invanda....
Det finns ett annat sätt att leva...
...utan galler och rädsla...
Att äslka utan skyddsnät..
Att värna om det som ger liv...födder liv...

Inga kommentarer: