fredag 14 augusti 2009

Gissa vad??

Jag och en god vän brukar roa oss med att skicka bilder via MMS, bilden tas på ett sådant sätt att det på ett mer eller mindre tydligt sätt går att se vad det egentligen är, antingen är det en närbild eller ett udda föremål, så skickar vi bilden och om man inte kan gissa på en gång får man en rebus eller korta små ledord för att kunna gissa sig till föremålet som finns på bild. Här följer några exempel:









Så kan du gissa vad dessa tre bilder föreställer?


Ibland är livet så, att skärpan är suddig att vi inte ser vad som finns framför oss.
Ibland är vi för nära för att se vad som finns framför oss.
Ibland är föremålet så ovanligt och oväntat att vi inte heller där ser vad som uppenbarar sig framför oss.

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

På c svarar jag tunga
på b svarar jag vindruta i biltvätt
och på a vet jag inte. Men jag tänker både på beckeböljatyg och fingerborg.

Kung av kosmoz sa...

Tungan var enkel...mest äcklig faktiskt...:-)
Tack för dina gissningar :-)

A - blöja är nära men ändå inte...

Cecilia N sa...

Haha! Då vet jag!

Den brukar oanvänd vara vitare, och använd mer ... omfärgad.

Används av kvinnor i fertil ålder. Eller hur?

Kung av kosmoz sa...

Skulle kunna vara men din gissning är inte helt rätt...stora som små behöver torkas ändå....

Cecilia N sa...

Toapapper?

Kung av kosmoz sa...

Japp! :-)