fredag 20 februari 2009

Ofamiljen

På tv - let´s Dance

På vardagsrummsgolvet - E och mellan M...dansandets...härmandets det som händer på TV:en

I ena soffans hörn - min älskling med ett öga på TV:en och ett öga i boken...och som den underbar mor hon är...ett öga på sina barn...och förhoppningsvis bara öga för mig :-)

I andra hörnet av soffan - jag och min dator...

I rummet intill - lila M som "läser" sig till sömms....

I ännu ett rum - en TV:spels spelande S.

I en kyrka i samma stad - Stora M...inte här och saknad.


Vi är inte mamma, pappa barn...det är inte mina biologiska barn....jag har inte varit med från start...men jag hoppas vid min Gud att jag får vara med till slutet...

Och jag är här nu...mitt i livets dans...i fest och vardag...
...mitt i familjen som många tyckte jag splittrade o förstörde...familjen som nu enligt vissa aldrig mer kommer vara en familj...
Ja, det kanske jag har...förstört en familj...

Så mitt på vardagsrummsgolvet, i soffan och i rummen intill ser jag en familj som inte finns...
Mitt i livet älskar jag en familj...som inte finns...
Mitt i livet lever jag ofamiljärt, obiologiskt och omed från start...

...men aldrig har jag kännt mig så hemma. Så familjig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I mitten av av allt och alla har jag bara öga för dig min älskling ; )
Splittringen fanns långt innan du. Däremot är du mer än möjligt delaktig i att ena och förena vår vackra familj.

Snillen Spekulerar sa...

Du har lagat skärvorna från tidigare liv till något unikt, något nytt och vackert. Ur betraktarens öga får det se ut som en ofamilj, men vi vet, hur underbart vi har det. Jag är tacksam att jag får vara vid er sida. Kärlek till er!

Kung av kosmoz sa...

Tack!