måndag 16 februari 2009

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag har passerat och många tankar på nära och kära och saknade har passerat i mitt system...
...tacksam över alla som finns i mitt liv och berör och rör.

Fem över tolv, natten till alla hjärtans dag...får jag ett kort vars textrader får mig att tappa andan....egentligen ganska märkligt att andan tappas....eftersom raderna egentligen inte kommer med något nytt...
Ändå var orden helt nya, skrivna för första gången, fyllda med så mycket kärlek, framtid, längtan, nöd och lust....

....så där... mitt i SUM (stiftsungdomsmöte), mitt i ett kallt klassrum, mitt ibland liggunderlag och en och annan luftmadras, sovsäckar och kläder och skor som täckte golvet...
...där mitt i det klassrummet, med ungdomars röster som hördes utanför...

Kunde jag inget annan än att säga Ja...ja ja ja på raderna från alla hjärtans dag kortat...

Lycka. Kärlek. Galenskap. Framtidstro. Alla möjliga känslor fyllde rummet och mig....

Ja.

Helgen fortsatte. Mitt i SUM och stimiga, underbara ungdomar, med tävlingar, dans och sång, clowner och gudstjänster....

...Satt jag med mitt livs kärlek och åt tre rättersmiddag, dansade till bandet och var sååååå lycklig.

Inga kommentarer: