måndag 9 februari 2009

Morgonen kändes grymt tidig, när klockan ringde för en ny dag...ändå var hon bara kvart i sju...knakade på stora M:s dörr och väckte henne för dagens äventyr.
Väl på klädd, med täckbyxor och varm jacka och mössa och vantar...skulle vi ut i kylan...
M, där emot tänkte dagen utan mössa och vantar och ostängd jacka... Sucken var stor när föruttsättningen var att ha mössa, vantar och stängd jacka om man ville ge sig ut på äventyr...

Väl skjusad och jag väl hemma igen...kröp jag ner i en varm skön säng, men nyvakna älsklingar...
Lila M konstaterade att "hon" (dvs jag) hade var brun i rumpan... medans hon o mamma hade rosa... För jag är pojke... så även om jag har bröst och inte snopp, så har jag brun i rumpan och då är man pojke.
Här om dagen var det även så att jag var prins... tills jag fick ett diadem på huvudet... då förvandlades jag till prinssesa...

Ja, is it a boy or a girl?

Vad är det som gör oss till dem vi är? Vad är det som gör att jag blir prins utan diadem, med prinssesa med? Vad är det som gör att en kille i fem års åldern tycker jag har långt hår, när jag har några dreads toffsar i bak, men för övrigt helt rakat?
Vad är det som gör att jag i slut ändan alltid blir pojke?

Ja boy or a girl - spelar väl egentligen ingen roll - i vårt Sverige, behandlas väl alla jämnlikt - eller?

Inga kommentarer: