måndag 23 februari 2009

Klockan fyra vaknade jag av att jag hörde en liten gråta...tre sekunder varade det sen blev det tyst... inga små fötter som kom tassande...istället tassade jag upp på toa... väl tillbaka i sängen kändes allternativet att somna om omöjligt.
När jag vaknade till av gråten och innan jag tittade på klockan trodde jag hon snarare var sju än fyra...

Vid sju satt iallafall morgonstöket igång...de flesta av oss var morgontrötta och en smått irrietarad stämning förgyllde denna lediga måndagmorgon. Jag gick och log innombords...
...visst är det roligt med alla dessa egenheter vi människor har.
Som tex när vi är sena och stressade måste alltid E gå på toa....och det tar sån tiiiiiiiiiiid. Det slår aldrig fel...

...som jag när jag ska ha högmässa och jag har fått på mig hela skruden och det är tio minuter kvar...

När man är stressad då duger aldrig vantarna, byxerna, mössan - You name it - fel är det.

Så är det väl - en morgon kan aldrig vara rätt eller god? Säger jag som helt klart har andra favorit tider på dagen....

Så väl hemma, efter att tillsammans med älsklingen fixat med mackor, kläder, tandborstning, lämna på skola dagis och jobb... kommer jag hem till en lägenhet som ser lite "morgonkaotisk" ut... men det är lugnt och tyst...

Tänker: Dusch. Kaffe. dator.

Efter en timme kommer jag fram till duschen, efter att bara plockat och fixat lite på vägen...

Nu sitter jag här framför datorn och ska flytta och fixa med bilder...
Fastnar och stannar upp vid bilder som ska flyttas hit och ditt, till extern håddisk eller papperkorg...
Stannar upp, saknar, blir nostalgisk, mins, gläds, blir vemodig, svartsjuk, lycklig, fnissig....

Bilder: En ikon (tack A för den bilden) för ett liv, en verklighet.
En bild som innehåller drömmar, minen och framtid. En bild, ett kort - väcker våra innre bilder till liv...och landet utan gränser skapas...

....Neverland

1 kommentar:

? sa...

Heja Neverland!