lördag 20 december 2008

Influensan greppar tag i mig med ett stadigt tag...jag andas stilla och tänker på min älsklings ord som hon fångat i reklamen för Eva Atlings klocka, med texten "tiden kommer" "Time will come". Att tänka att vi har tiden för oss, att den är med oss... grepp tag i mig och landade varmt i magen...
Även om det är en konst och en utmaning...
Att tänka att tiden kommer - inte att vi förlorat massa tid.
Att tänka att tiden är för oss - inte att den är emot oss.
Att tänka att tiden är för oss, för mig, tiden kommer till mig - inte för att min tids ska tas i bruk av andra.
Att tänka att tiden kommer till mig, att jag väljer att famna den, vara i den med de männsikor jag vill och är i den med det jag vill göra...
Min tid, den har inte försvunnit, den rinner mig inte ur händerna - den kommer...
Time will come...

1 kommentar:

Snillen Spekulerar sa...

Lämnar ett litet fotspår :)