söndag 7 december 2008

Glögg party - det låter roligt...
När det väl var dags, så kännde jag inte alls för det. men men... nu var det bara att ge sig i väg.... på glögg party - och det vissade sig att vi kom till glögg partyt med STORT G... ibland så känner jag mig fel...(läs ganska ofta) i dag var en sådan dag...
In i en lägenhet som är som en bild ur en katalog...allt på rätt ställe, inget på fel plats...i lägenheten, mer människor som oxå är bjudna till glöggpartyt med STORT G....
Herrarna i "juliga" slippsar och damerna i inneskor och julig blus och kjol... Ja, ni kan ju tänka er hur jag såg ut... svart sametskostym, med tillhörande kedja (inga inneskor!!!)
Där satt vi och pratade om allt som kan tänkas lagom, vi ler artigt, skrattar på rätt tillfällen och möter blicken alldeles lagom länge (eller jag menar kort)...

...tusen tankar far genom mitt huvud: Undrar om de där chokladtopparna får plats i mina näsborrar...eller i hans....som sitter mitt i mot...han stackarn som fick stå i FEM minuter och titta på julstjärnor med sin fru...stackarn... förstår att han har haft en hemsk eftermiddag....hans vän nickar igenkännande...och säger: min fru tittade på GARDINER i TIO!!! Herregud tänker jag - Domensdag är nära...rädda er den som kan - att tillbringa 5 till 10 minuter med sitt livs kärlek och dela något med denne, som kanske inte just är ens eget huvudintresse...ja, det måste ju vara katastrof.... att tillbringa tid med den man älskar, på något som är lite tråkigt...
Tanken fortsätter...undrar hur vem som skulle vinna rullstolsloppet i hallen... eller vad skulle hända om jag föreslog att vi skulle leka kurrigömma...jag tar satts, drar ett djupt andetag och säger:
Någon som vill ha mer kaffe?

Inga kommentarer: