onsdag 10 december 2008

En förmiddag i sakrestian....

Andas långsamt....kroppen känns förlamande....kroppen rör sig i slowmotien...tankarna studsar snabbt mot skallbenet...ibland studsar de ner i hjärt och magroppen och då kommer tårarna... försöker fokusera.
Tänker på allternativa repliker för julspelet.

Tänker att ängeln Gabriell skulle ju kunna säga: Hasta lavista baby - I´ll be back (Ur Terminator)
...Maria skulle då kunna svara Gabriell (i uppdraget att födda Guds Son): Jag trivs bättre här, där jag kan sitta och lukta på blommorna...(ur Ferdinand)

(Dunk, dunk dunk) Det knackar på dörren och jag inser att Maria och Josef har kommit fram till den sista värdshusvärden... jag studsar upp, torkar tårarna och säger:
Nä tyvärr vi har alldeles fullt...
...men ja, om ni kan tänka er något väldigt enkelt, kan jag erbjuda er mitt stall, ja ni får iallafall tak över huvudet och halm att sova på...
...Jag vänder tillbaka in i sakrestian

...snart är det dags för Herodes...

Andas långsamt, kroppen känns fölamande, kroppen rör sig i slowmotien....tankarna studsar mot skallbenet...ibland studsar de ner i hjärt och maggroppen... då kommer tårarna....

Inga kommentarer: