fredag 1 maj 2009

Pojken med gudlbyxorna

Känner mig som pojken med gudlbyxorna...
Fast jag har inga guldbyxor...
och det kommer inte obegränsat med guldpengar...
Snarare obegränsat med lortiga byxor och andra kläder...dock är jag tveksam på lorthetsgraden på vissa kläder...de ser oroväckande ut som de kläder jag lade in på ett (ganska) stökigt rum i går....och när jag stilla frågar om alla kläder verkligen är smutsiga, får jag tillbaka ett stort och långt:
- Jaaaaaaaaaaa!!!

...hmmm ja ja... Men det blir väl så...att när man äntligen lyckats tvätta ikapp och ber en människa (model ungdom) ta reda på klädberget i sitt rum så blir det mer än fullt i tvättkorgen...
Inte hittar jag några guld byxor i tvätthögen heller...inte ens en ynka guld peng...
Men blundar för tillfället för tvättkorgen...
och tittar i kylskåpet istället... och börjar förbereda pizza bak...
Får lära mig att känna mig nöjd med att ha jobbat, picknickat med bonusar och städat...och gjort en pärm med viktiga gemensamma papper... Nu tar vi helg... iallafall tills på söndag då jag jobbar....ska få vara med om en mässa som ett gäng fantastiska ungdomar gjort - kul!
Nu - MAT... innan hunger ledan slår till hos någon av oss.

Inga kommentarer: