fredag 29 maj 2009

Orden dansar i mitt huvud

Orden dansar i mitt huvud... vill inte låta sig fångas... Melodin som tankarna dansar till är stundom vemod, stundom glädje... rädsla, oro, sorg och saknad, framtidstro och lycka, intensiv och passionerad kärlek...lugn och harmoni...

Tankarna dansar, virvral i mitt inre... jag låter mig följas med....eller snarare ryckas med...
Sporadisk försöker jag fånga orden... dansa orden i en viss riktinig... från tanke till tangenter ut i rymden...omformulerad i en ny tanke....och kanske in i en annans tanke...
Tankarna far....

Vänner...................................................................................................................................................................................har.................................................................. jag..........................................................................................................................................................................................................................................................................................några?............................familjen.....................saknar jag..................................................................
Vem...............................................................................
..............är...............................familj................................egentligen?
.......................?
..........................................Syster................................. ..................................mormor.................................................................................................brorsan......................................syskonbarn.................................farmor.................................................mamma...................................................pappa........................................relationer..................................hit och ditt................................................................vad.......................vill.................................... jag?
..........................................jobb.............................................vill inte......................................................................
..........................................................älskar mitt...................................................................jobb..............................................................................................
..............................
.................Älskar Henne med stort J så mycket!! ....................
.................................................................................

..................................................Begravning jobb och så
nära................................................................................................................rastlös .........................................................uttråkad

............................vad ....................................................

.............................................vill ...................................

.............................jag?....................................................

vad.........................................................
............................................. orkar .......................
............................................................................ jag?



Jag tappar takten... men ändå är dansen ljuvlig.

Orden fortsätter dansa som tonerna på ett blad, tangenterna blir rytmmen i min musik...
Tänker; jag behöver paus, annars kommer jag inte höra musiken....

1 kommentar:

Vinkona sa...

Beklagar bortgången, vännen.
Kramar i drivor till dig!