tisdag 19 maj 2009

I´m here, I´m queer get used to it!

Såg en person i går som väckte en tanke....

Tanken som vaknade var att en människa en gång menade på fullaste allvar att jag och min kärlek, kanske skulle må bra av att vara ifrån varandra...

...ja, tanken är lite lösryckt och i detta forum kanska svårt att förklara...

...Saken var den att jag började just avsluta min tid som pastorsadjunkt och det var dags att söka jobb... jag hade ett på gång, ganska så i närheten... men eftersom en del människor har svårt att erkänna att det sticker lite i ögonen att två kvinnor lever tillsammans...så ville hmänniskan lixom i all omvänd välmening "hjälpa" mig... (så jag kan vara någonstans där det inte blir så obekvämt för människor i min närhet, som absolut inte har några som helst problem med att jag är homo utan det bara finns vissa prinspier...som hux flux uppstog just då...i den situvationen...som man måste följa...)

Ja ja saken är iallafall den att i alla sin väl mening att hitta ett jobb åt mig (lite längre bort från blåsvädret som uppkom för att två kvinnor fann varan i den lila idyliska staden)

Så säger hon på fullaste allvar att jag kan ta ett jobb i staden XX (40 mil från den lila idyliska staden där jag bodde...)

Vilket jag säger med stora ögon, men det är ju 40 mil bort, jag bor ju är och jag har ju familjen här...

Med huvudet på sne säger människan, ja ,men det kanske vore bra för er...

Jag tycker det är helt okej med fanatiker som kommer fram och vill be mig frisk från min homosexuallitet... eller de som utrycker sin förfäran...

Men jag har otrolig svårt för de som säger att de inte har några problem med det, men ändå har mage och säga att det kanska vore bra för mig och min kärlek att leva 40mil ifrån varandra! Till vilket hetrosexuellt par skulle man ens tänka tanken?

Jag har också väldig svårt för de som lever enligt norm, har mage och säga att det inte handlar om vi är homo, hetro eller bi.... utan att vi är alla älskade...
...jag tror inte att vi alltid behöver definiera oss eller "facketera" oss absolut inte - men för någon som är acepterad i samhället, kommer och säger till mig att det inte spelar någon roll vad man är för alla har vi samma värde... det gör mig faktiskt arg...
Det gör mig arg att man blundar för jobb som finns i närheten... påastår att det är bra för mig att leva 40 mil ifrån min familj och påstå att de inte handlar om homofientlighet...

Jag tog aldrig jobbet i staden xx utan träffade någon som inte hade problem med att jag är homo och har tjej...

I´m here, I´m queer get used to it!

Inga kommentarer: