onsdag 1 april 2009

Länge leve äktenskapet!

Det är inget uruselt april skämt - det händer här och nu.




Ett beslut som har varit efterlängtat har tagit.

Ett beslut som får mig att hoppas och tro på männskligheten. Att det finns en vilja och strävan hos människor att alla människor har samma rättigheter och samma värde.

Läser dock bloggar och fachineras över homohat som kommer fram i olika bloggar och artiklar. Läser och fachineras av hänvisningar till cansesvullster och eviga domar, skärseldar och evig förtappelse. Åsikter som är homofientliga men som kommer som ett brev på posten på grund av det historiska beslut som har fattats i vår rikstag idag!

Jag kan inte hindra människor att tycka att äktenskapet, bara är en rättighet mellan en man och en kvinna. Jag kan inte hindra människor att tycka att äktenskapet är ett förbund som bara och endast kan ingå mellan en man och en kvinna. Jag kan inte hindra människor att tycka att äktenskapet är att avla barn...

Men jag vill säga ifrån med det tydligaste, när man säger att de som tar beslut om att äktenskapet ska vara något som även gäller homosexuella - att de är en cansersvulst eller att homosexuella kommer brinna i helvetet... att homosexuella kommer att få sin dom...efter som de tror och lever fel ...

- då säger jag NEJ! Nu räcker det.

Det finns ingen cansersvulst på samhällskroppen, det finns inget Sodom.

Iallafall inte här och nu - och den himmelska Sodom- vet vi inget om - hur bibetrogna och bokstavstrogna vi än må vara.

Så jag säger bara:

Länge leve kärleken.

Länge leve demokratin.

Länge leve Jesus (evigt faktiskt)

Länge leve könsneutralt äktenskap.

Nu vänter vi på resten av världen och kyrkan...

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Har du sett detta?
http://annikabryn.blogs.se/2009/04/07/boerjar-berlinmuren-mot-gay-aektenskap-aentligen-falla-5906449/