söndag 19 juli 2009

Mina vännerboken...

Mina förnam: Jesu Josef Kristusson
Min födelsedag :25 dec för länge sedan
Syskon: Många (men det är en hemlis ;-))
Hårfärg: Röd och gul och vit och svart....
Ögonfärg: Se ovan
Längd: Lagom
Vikt: Ja
Bästisar: De tolv lärjungarna
Min idol är: Johanes döpare
Jag spelar: I en helt annan liga
Idrottsgren jag gillar: Orientering och fiske
Det bästa jag vet: Att gå på vatten
Det värsta jag vet: Fikon trädet
Jag är med i (klubb, förening):Svenska kyrkan
Jag vill bli: Kändis
Älsklingsrätt: Bröd och vin
Bästa årstid: Vintern
Jag vill ha chans på: Maria från Magdala
Övrigt att tillägga: PAX för att sitta fram...


Hos beöket hos några vänner fick jag chansen att fylla i "mina vänner boken" boken innehöll lite andra frågor än dessa som ni ser ovan, men tanken väcktes där på kvällen när vi tillsammans fyllde i svar så som om Jesus skulle ha svarat... ja, enligt oss givetvis... helt oseriöst och inte alls utan någon som helst tro att jag hade någon slags sanning i mina svar...om vad Jesus skulle svara...ja, bara så att ni vet... om någon nu skulle tro att det skulle vara Jesu egna ord...

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Men jag blir ju lite nyfiken till hur ni motiverar vintern som den bästa årstiden.

Kung av kosmoz sa...

Årstiden jag fyller år...kanske mycket stohej med Hosianna Davids Son som jag gillar...
Hösten - visst jag uppstod men det var ett väldigt lidande innan...
Sommaren, tja varför inte, men då ska lixom farsan och Anden vara med oxå... :-)

Cecilia N sa...

Äsch ... vad otänkande jag är ...

Klart du har rätt!