tisdag 16 juni 2009

Övertygelse

Övertygelse... jag har mina övertygelser...
....och ja jag har minna tvivel.

Tvivel på kyrkan...
Tvivel på mig själv...
Tvivel på min tro...vem Gud är eller kanske inte om Gud finns eller inte, snarare har jag funderingar kring hans Son och kring den bok som påstår sig tala om den Gud som jag förväntas tillhöra.

Tvivlar när människor när deras tro, deras övertygelse, förkrymper, hånar coh skadar andra...
Tvivlar på mig själv när jag med min övertygelse gör likadant.

Övertygelse, tro, tanke, tro övertygande, övertyga någon att tro...

Önskar vi kunde dela tro och tanke, inte mötas för att övertyga utan för att dela och få fördjupad kunskap om livets storhet och skönhet. Om varandras unikhet att se på livet och sin tro...

Önskar jag kunde det

Inga kommentarer: