måndag 23 mars 2009

Dagens

Dagens textrad:

Psalmen Guds kärlek är får en annan text i mitt huvud:

Och ändå är det datorer oss emellan,och genom skärmen ser vi på varann. Vårt fängelse är byggt av cyber rymder. Vår fångdräkt är vårt eget surfande.

eller

Guds kärlek är som nättet och som surfning ,är cyber värld och ett oändligt hem...

Dagens tv program:

Jag tittar på spårlöst. Blir berörd trotts den fantastiskt dåliga dialog i programet.
Tänker - Jag sökte, jag fann, hon dog. Undrar vem min pappa är?

Dagens Dagen:

2 KOR 6:1 Som Guds medhjälpare uppmanar jag er också att inte kasta bort den nåd ni tar emot från Gud. http://www.dagen.se/

Dagens fråga:

Vad är rättvist, vad är orättvist?
När livet rycks i från oss.
Tiden stannar.
Smärtan. Sorgen. Frågorna.

Jag står bara brevid och blir ändå så berörd att det gör ont in i märgen... Hur ska det då inte vara för er....
Ja, varför blir mammor och pappor utan sina barn...
Ja, varför blir barn utan sina mammor o pappa - varför är det S och M:s verklighet?

Dagens maträtt:

- Vad blir det för mat?
- Korvstroganof och ris...
- Ååå schysst (stor kram)

- Vad blir det för mat? Mc donald?
- Nej inte Mc donald... korv storganof....
- Med ris?!
- Man får välja pasta eller ris...
- Å schysst...

- Pappatina det var jätte god korvstoganof...
- Mamma du hade rätt, korvsroganofen var jätte god...

Detta gjorde mig alldeles varm i hjärtat och lycklig... ibland behövs det inte mycket för att glädja mitt hjärta...

Dagens tack:

Kärleken. Bonusar. Vänner.

Inga kommentarer: