måndag 30 mars 2009

Tankarna dansar

Tankarna dansar mig sömnlös...
Tankarna gör mig rastlös i min själ...
En känsla som jag inte får fatt på, leker och retar mig stilla...
Som en ofokuserad bild, som för en sek får skärpa, men genast försvinner i suddighetens dimma...
Som en näve sand rinner en ur händerna när man kramar om för hårt...
Tanken...känslan...funderingarna... som inte ger mig någon ro...
Andas och försöker känna. Fokusera.

Parallelt dansar tacksamheten. Kärleken, pirret och förälskelsen.

Dansa min docka medans du är unger...
När vi dansar en stund på jorden...

Jag fortsätter dansa...då och då trampar jag någon på tårna...ofta mig själv...tanken fortsätter snurra...lite så där lagom i otakt...försöker låta den göra det...

Tänker på Cornelis låt Sommar kort:

Somliga säger vi lever i evighet,
fast döden är det sannaste som dom vet.
Andra säger lyckan finns i ett ögonblick,
fast dom aldrig hann i fatt de dom fick.

I kärlek och hat, fiende, kamrat,
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommar tid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Om du går runt i cirklar, eller rakt dit du vill,
om du står långt i från eller tätt intill.
Vi spar alla lögner till morgonen efter,
och reser dom glas som föll under festen.

I kärlek och hat, fiende, kamrat.
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.
Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när vi dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Lyssna och njut:

http://www.youtube.com/watch?v=rL0VL4fN9hg

Inga kommentarer: