måndag 16 mars 2009

Priviligerad!


Jag är så galet priviligerad!!!


I dag när jag om M (mellan M) åkte för att hämta E och lilla M kännes det så varmt och bra...

När jag lämnade E och hennes kompis på minorerna, kunde E konstatera att Miniorerna började på M presis som att miniorerna alltid är på Måndagar...sen skrattade hon, som bara hon kan, när jag frågade om det skulle ha hetat tistiårerna om det varit på tisdagarna...


När jag väl lämnat dem åkte jag och M & M hem och lagade lite kvällsmat...


Mitt i matlagning. Rengbågsförklädde, mitt i skratt, mitt i prinsesskronor och prinsess kläningar, sms:ande M, tv-spelande S...älsklingen sovandes efter ett rejällt migrän anfall...mitt i det, då fylldes jag med en sån tacksamhet som inte går att beskriva...

Tänk här är jag, mitt i det jag alltid längtat till.

Då förvinner rädsla, oro, tillkortakomanden och allt annat som skaver...för en sekund försvinner allt det och en enorm frid landar i mitt hjärta - rakt ner i maggropen.

Hmmm LOVE!
Ja, prinsar och prinsessor är min älskade bonus familj...alla med sina egenheter, roligheter och svårigheter.
De är prinsar och prinsessor, som ska sättas på en hög tron och upphöjas till skyarna - för de är så fantastiska och bra, underbara och vackra.

Inga kommentarer: