onsdag 29 juli 2009

Livet blir sällan som jag tänkt mig...

Sällan ter sig livet som man tänkt eller planerat...
Sällan ter sig livet så som den bild man målat upp...
Sällan ter sig livet som en dans på rosor...
Sällan ter sig livet nattsvart...
Sällan ter sig livet ohanterbart...

Jag vet att jag ibland (läs ofta) målar upp bilder som ibland krockar med den verklighet som är just verklig och sann och det som verkligen händer och sker...
Jag vet att de bilder jag målar upp ibland slår in...
Jag vet att de bilder jag målar upp ibland inte slår in... men det som händer blir tusen gångar bättre..

Låt oss dela våra drömmar och bilder av livet som inte alltid blir som vi tänkt oss...
Låt oss se på varandra och oss själva i ödmjuket...
Låt oss drömma om livet...
Skapa våra bilder...
men aldrig glöma att livet är det som händer här och nu...även om det inte altid blir som vi tänkt oss...

Livet blir sällan som jag tänkt mig...
...det brukar bli mycket mycket mer...

Inga kommentarer: